Missionsprojekter

I Kolding Valgmenighed støtter vi hvert år en række missionsprojekter i ind- og udland. Herunder kan du læse mere om hvert projekt og hvad vores gaver går til. Ud for hvert projekt står navnet på projektets missionsambassadør i Kolding Valgmenighed, de er således bindeled mellem kirken og missionsprojektet.

Cosmin m. fl.

Donation Denmark-Romania, som er en dansk forening, der samler tøj, sko, køkkenting, legetøj og møbler m.m. der bliver sendt  til et missionsprojekt i Rumænien der hedder Rescue Romania. Donation Denmark-Romania har lager i Kolding Valgmenigheds kælder og der er medlemmer af kirken, der er med i bestyrelsen. Kolding Valgmenighed støtter Rescue Romania økonomisk, med forbøn og med besøg i Rumænien.

Susan og Weyman Howard

Susan & Weyman Howard er grundlæggerne af LoveWorks Ministry, der har til formål at undervise, udruste og disciple mennesker i at leve i kærlighed til Gud og mennesker.

Udover at undervise og udruste menigheder og kirker, har de altid haft et stort hjerte for at lede mennesker til Jesus, så de finder helbredelse, liv, mening og identitet.

YFC Ledere

Youth For Christ er en tværkirkelig ungdomsorganisation med ca. 2.500 medlemmer på tværs af kirker. Hovedkontoret ligger i Aarhus og ca. 10 personer er ansat i fuld- eller deltidsstillinger. Vi er i kontakt med ca. 25.000 danske unge årligt.

Sponsorløb - Rais Foto

BUO er DanskOases børne- og ungdomsarbejde. Drømmen for BUO er, at børn og unge får en levende relation med Gud og tager del i kirkens liv og mission. Derfor arbejder BUO både nationalt og lokalt. Nationalt arbejder BUO med lejre som fx KonfiOase, PåskeOase og den store familiefest SommerOase, hvor der er spor og aktiviteter for alle aldre.

iThemba

IThemba Danmark er en partnerorganisation for den Sydafrikanske organisation iThemba projects og en del af børne- og ungdomsoase. IThemba betyder håb på Zulu. Og som partnerorganisation bærer iThemba Danmark med på deres vision og det store arbejde, iThemba projects udfører i det sydafrikanske samfund Sweetwaters, Mpumuza. Et arbejde der netop handler om at skabe håb i særligt den opvoksende generation af børn og unge.

Tomas Zaricky

Tomas arbejder nu som missionær for den organisation, som han selv kom til tro igennem. Organisationen hedder Josiah Venture. Deres vision er at unge i det tidligere ateistiske Østeuropa må komme til tro på Jesus, så de finder deres hjem i den lokale kirke og forvandler samfundet. De startede med 2 mennesker i 1993 og i dag er der over 300 ansatte i 16 lande.

Billede OD 2.JPG

Open Doors er en missionsorganisation, som støtter forfulgte kristne i lande, hvor der foregår en systematisk forfølgelse af kristne minoriteter. Kristne forfølgelser har mange ansigter og sker i form af både kulturelt pres, social isolation, vold og i værste fald drab.