Tomas Zaricky

Tomas arbejder nu som missionær for den organisation, som han selv kom til tro igennem. Organisationen hedder Josiah Venture. Deres vision er at unge i det tidligere ateistiske Østeuropa må komme til tro på Jesus, så de finder deres hjem i den lokale kirke og forvandler samfundet. De startede med 2 mennesker i 1993 og i dag er der over 300 ansatte i 16 lande.

Tomas har selv oplevet det helede møde med Jesus i 2012. Da han kom tilbage til Tjekkiet efter et studieophold i Kolding i 2015, valgte han at prioriterer al sin tid på, at andre unge også skulle få lov at blive disciple af Jesus.

Passionen over Jesus stråler ud af Tomas, og hans arbejde i dag har 3 fokusområder:

• Lokalt, hvor han leder evangeliserende klubber med musik, sport og engelskundervisning i samarbejde med den lokale kirke.

• Nationalt, hvor han er teamleder på 3 af Josiah Venturas i alt 116 sommercamps.

• Internationalt, hvor han arbejder på strategiske samarbejde med kirker i UK, USA og Canada.

Tomas indsamler selv lønnen til sin ansættelse, og ved at støtte ham, er du med til at løfte en bevægelse af unge i Østeuropa, som forvandles af Jesus, så samfundet forvandles omkring dem.

Kontaktperson i Kolding Valgmenighed: Mads Peter Kruse