Lukas og Siska i Bangladesh

Familien Christensen består af Siska og Lukas og deres to drenge Ezra Immanuel (3½ år) og Obadias (2år). Det er den familie vi støtter, når vi I Kirken samler ind til Bangladesh.  Begge er tilknyttet LAMP, som er navnet på et hospitals kompound, hvortil der er tilknyttet en engelsk-sproget skole. Placeringen er den nordlige del af Bangladesh. Familien har bopæl på området og har glæde af de faciliteter og relationer, som et fælleskabet kan tilbyde. Siska er frivillig læge på hospitalet, og Lukas underviser på skolen samt leder en række initiativer i lokalområdet fx med teenagers og unge i samarbejde med den lokale Kirke. Deres mission er at række ud til det Bengalske folk med evangeliet om Kristus ved praktisk hjælp og med ved deres livsførelse. Lukas medvirker fra tid til anden i konferencer og lignende (fx sammen med Jens Fischer-Nielsens arbejde med lutherske menigheder). Han indgår i Ungdom Med Opgaves ledelse (UMO), for det nordlige Bangladesh, hvor han er med i opstarten af en ny DTS (Discipel- træningsskole). Siska er pt. engageret i et sundhedsprogram for unge og ældre kvinder i lokalområdet. Deres engagement er ulønnet, så støtten fra familie, venner og af Kolding Valgmenighed gør deres mission mulig. Siska og Lukas mødte hinanden i Bangladesh. Giftede sig og er nu en dejlig familie på fire.

Historik: Lukas er et ”barn” Kolding Valgmenighed. Han kom til Kolding med sin familie (Charlotte og Bo) i 2003. I 2008 var han i Hawaii på en DTS under UMO. I 2010 blev et outreach i Bangladesh medvirkende til at han i dag befinder sig blandt Bengalere, som han har et stort hjerte for. I 2011 bestemte Kolding Valgmenigheds årsmøde, at støtte to missionsprojekter med 10% af indkomne gavemidler rettet til Kolding Valgmenighed. Valget blev på Ukraine og Bangladesh. Det blev starten på vores lange og nuværende støtte. Ordningen vedrørende procenterne er i mellemtiden ændret, men støtten er uændret. Vi har igennem årene nydt at have den personlige kontakt til Lukas og senere med Siska. Det kan vist ikke gøres op, hvad de har betydet for vores kendskab og forståelse af, hvad det vil sige at træde ud i tro og handle på Guds kald til mission. Vores unge har igennem årene haft kendte forbilleder i dem begge. Vi har været så heldige at de senest var med til SommerOase 2017, hvor de boede i Kolding Valgmenighed-lejren.  Bed for familen Christensen. De har brug for vores støtte.

Kontaktperson i Kolding Valgmenighed: Frank Toldam